KULTer.hu - Skiccelt illúzió
47279
post-template-default,single,single-post,postid-47279,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded

Skiccelt illúzió

Interjú Porkoláb Norberttel, az Eternal Illusion Design megalkotójával

Eternal Illusion Design2013 elejétől hivatalosan is a nyilvánosság elé lépett az Eternal Illusion Design, mely egy, a grafika és a popurális kultúra irányába mindig is nyitott fiatal fiú munkáit reprezentálja. Bár, ahogy ő mondja, sajnos nem leszármazottja Rembrandtnak, alkotásai mégis figyelemreméltóak és izgalmasak.

KULTer.hu: Az Eternal Illusion Design (EID) előtt is voltak szárnypróbálgatásaid?

Fotókat kezdtem el retusálni (ezt még most is művelem), de közben próbálkoztam webes és egyéb design munkákkal is. Mivel akkoriban még kevésbé volt kiforrott számomra, hogy mit is szeretnék, így egy nagyobb szünet előzte meg a manipulált képek és videók szerkesztését, majd prezentálását.

KULTer.hu: Hogyan született meg az EID alapkoncepciója?

Volt egy varázspálcám és egy kalapom, de nyuszi helyett ezt húztam ki belőle. A viccet félretéve, az Eternal Illusion Design koncepciója a bűvészmutatványokkal hozható kapcsolatba: még ha tudod is, hogy szemfényvesztés, amit látsz, szeretnéd elhinni, vagy legalábbis jól esik azt gondolni, hogy valóság. Nekem ezt jelenti a szürreális világ. Ez tud és tudott a kezdetekkor is igazán lenyűgözni és motiválni. Szeretnék olyan érzéseket kiváltani az emberekből, mint egy trükkmester.

Eternal Illusion Design

KULTer.hu: A Facebook-oldaladon képeket és lyric videókat láthatunk. Úgy tűnik, hogy ezek adják az EID tartópilléreit.

Jelenleg a látható és hallható dolgok megszerkesztésére van lehetőségem, de szívesen csinálnék még mást is. A klipek adott céllal készülnek, a fotók egy része szintén felkérésre, míg a többi egyszerűen a nagyvilágnak szól.

KULTer.hu: Bár a lyric videó nem ismeretlen a nagyközönség számára, mégis itthon ritkán gondolkoznak ebben a műfajban. Tudatosan választottad ezt a csatornát?

Maga a műfaj elég elterjedt, bár hazánkban valóban kevesen foglalkoznak vele hivatalosan, de azért vannak szakemberek, akik értik a lényeget. Számomra ez a stílus elég találó: a videó és a design találkozása a zenével. Jobbat kívánni se lehetne.

KULTer.hu: A klipeket elnézve eddig kizárólag az underground szcénából ismert zenekarokkal dolgoztál együtt, egyedül a Speakers of Zion Love című videója lóg ki a sorból.

Ez nem pusztán a véletlen műve, leginkább ebben a zenei műfajban terjedt el a designos lyric videók készítése. Nálunk, ugye, hivatalosan nem sokan foglalkoznak ezzel, így hamar megtaláltak ezek a zenekarok. Ami a reggae videót illeti, nagy valószínűséggel az első és utolsó volt. Nem azért, mert nem szerettem, hanem azért, mert ebben a stílusban jelenleg nem létezik (legalábbis én pár napos keresgélés után sem találtam) ilyen szinten designolt lyric videót. Valamiért az ezt a műfajt preferáló zenészeknél nem számottevő e megoldás alkalmazása.

KULTer.hu: Elnézve a munkáidat: sajátos hangulat árad belőlük. Ez a formanyelv mennyire tudatosan kialakított? Alkotsz más vonulatokból származó technikai elemekkel is?

Én még nem igazán érzem az egyediségét a jelenlegi munkáimnak, így nincs is nagyon mit „irányítani”, egyszerűen csak jön. Maradjunk annyiban, hogy stílusában egy újabb nézőpontot képvisel a koncepció, egy már régen létező műfajból. Egy videó esetében például nagyrészt rajtam múlik, mi lesz a végeredmény, de azért vannak elképzelések, amelyeknek természetesen próbálok eleget tenni. Igazság szerint elég széles skálán mozognak az általam kedvelt és művelt stílusok, de elemeket nem viszek át egyikből a másikba. Igyekszem általános problémákra reflektálni, ebből kifolyólag van egy-két társadalomkritikaszerű képem (és sajnos még lesz is). Inkább személyes, mások számára nem eleve adott érzelemkivetülések szerepelnek elszórva a munkáimon. Mint már említettem, sok stílus tetszik, de mégis az elvont, szürreális világ fogott meg a leginkább, talán azért, mert abban bármi megtörténhet. Határozottan ragaszkodom ehhez a vonalhoz, hisz még közel sem éltem ki magam benne.

Eternal Illusion Design

KULTer.hu: Van esetleg példaképed, vagy valaki, akinek a munkája inspiráló számodra?

Valójában mindenkire felnézek, akinek a munkáin látom az igényességet. Sok személyt meg tudnék említeni, főleg ha nemzetközi szinten nézzük, de hogy közelebbi felebarátokat említsek, elismerem Gedei Szabolcs (Flogadeadhorse), Kovács Tamás (Smit Design), Nagy Viktor (Mihaszna film), Borbás Bence (Facless Hill), Borbás Róbert (Grindesign), Borbás Marcell (Scarecrow’s Design), Csáki Mihály (Cannibal Mike Fine Art), Mocsári Ádám és Pallagi Dávid (Atomic Média) munkáit.

KULTer.hu: Milyen terveid vannak a jövőre nézve?

Továbbra is művelem azt, amit szeretek, és remélhetőleg megvalósítok egy-két, ezidáig még csak előttem lebegő projektet is.

Dajka Andrea

szerző: Dajka Andrea
honlap e-mail
Dajka Andrea 1990-ben született Berettyóújfaluban. BA-diplomáját a Debreceni Egyetem kommunikáció- és médiatudomány alapszakján, valamint lengyel minor szakon, MA-diplomáját a Szegedi Tudományegyetem vizuális kultúratudomány filmkultúra szakirányán szerezte meg. Főként a street art intermedialitása és a populáris kultúra érdekli.

KULTprogramok

<< 2019. jún. >>
hkscpsv
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Események

In Internet Explorer versions up to 8, things inside the canvas are inaccessible!

Archívum