KULTer.hu - Ilyen lehet a jövő munkahelye
75539
post-template-default,single,single-post,postid-75539,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded

Ilyen lehet a jövő munkahelye

Kalmár Zoltán a májusi Well Being – A jövő irodája konferenciáján beszélt a közösségi irodaterek erejéről, az Y-Z generációs munkahelyi szokásokról, és bemutatta a Google híres Arisztotelész projektjét, ami a csapatok közötti hatékony kommunikációról szólt. Az Év Irodája verseny statisztikájában jól látszanak a változó trendek, hogy milyen lehet a jövő irodája, abban a Z generáció hogyan dolgozhat majd, és kiderül, hogyan lehet a jövőben meghatározó a közösség irodája.

Otthon a csapatban

Kalmár Zoltán irodapiaci szakember, az iroda.hu alapítója A cél a közösség irodája című előadását a Google úgynevezett Arisztotelész projektjével vezette fel, amelyben a csapatmunka jellemzőit kutatták. Az eredmények szerint a lazább, kötetlenebb csoportok voltak a legsikeresebbek, ahol rendszeresen eltértek a tárgytól, egymás szavába vágtak, és munkán kívül is találkoztak. Vagyis az egymással való törődés és a társasági biztonságérzet a siker nyitja: a csapattagok fel tudnak oldódni az adott környezetben, a dolgozók a munkában is önmaguk lehetnek, ki tudnak teljesedni.

Kommunikáció

A szervezeti kultúra lényegében egyfajta szociális összetartó erő, amely alakítja a munkatársak identitás- és környezettudatát, pozitív hatásként elősegítheti a célokkal való azonosulást, valamint stabilitást és egyszerűséget eredményez. A kommunikáció a céges kultúra egyre fontosabb része. Különböző kommunikációs formákról beszélhetünk: információ-megosztásról, egy múltbeli tevékenység értékeléséről, a probléma feltárásáról, vagy éppen egy jövőbeni gondolat kibontásáról. A közösség ereje abban is megnyilvánul, hogy a közönyös és szorongó munkatársakat képes felszabadítani a kötetlen munkamódszerek révén.

iroda1

Az Év Irodája versenyen a szakmai zsűri értékelési szempontjai is mutatják, hogy melyek a fontos szempontok ma egy munkahelyen: design elemek és kreatív megoldások, irodabútorok- és eszközök ergonómiai kialakítása, a munkakörnyezet és a brand harmonizálása, szociális terek minősége, a dolgozók bevonása az új munkahely kialakításába és a dolgozók elégedettsége.

Az Év Design Irodája a Dekoratio lett – fiatal, lendületes grafikus csapat, kevés pénzből nagyot alkottak. Különdíjat a Waberer’s vezérigazgatói irodák kapták – exkluzív igényesség. A névadó kategória nagyvállalati győztese: GE – hatalmas közösség bevonása, humános, kreatív központ alakítása, technológia. A győztes a Profession lett. Egy másik kiemelkedő projekt a Skyscanner: iroda mint termékfejlesztés az alkalmazottak bevonásával.

A versenyen résztvevők megkérdezése alapján az alábbi preferenciák lehetnek fontosak egy új iroda helyszínének kiválasztásánál:

  • az irodaház elhelyezkedése
  • megközelíthetőség
  • belvárosi, forgalmas helyen legyen
  • áruszállításra lehetőség
  • mélygarázs
  • üzletek
  • szolgáltatók
  • étkezési lehetőségek a közelben
  • a cég stílusának, funkciójának megfelelő épület
  • jövőbeni bővülési lehetőség
  • irodaház felszereltsége
  • modern környezet
  • rugalmas térrendezés
  • fenntarthatóság
  • magas műszaki színvonal
  • funkcionalitás
  • minél több természetes fény

iroda2

A dolgozók véleménye is számít

A kisebb irodáknál (0-400 m2, kb. 20 főig) személyes beszélgetések, interjúk formájában szinte mindenkit bevontak az irodakeresési, költözési, kialakítási folyamatba. A közepes irodáknál (400-1000 m2 20-80 fő között) a projektszemléletű tervezés és kivitelezés állt a fókuszban, kérdőívezés. A nagy irodák (1000 m2 felett, kb. 80 főtől) esetében a HR koordinálta az új iroda-projektet: fókuszcsoportokat alakítottak, személyes interjúk, hírlevelek, munkacsoportok, kérdőívek, előzetes design prezentációk segítségével vonták be a kollégákat.

A munkatársak elégedettségével kapcsolatos eredmények: dinamikusabb, rugalmas munkavégzés, új munkatársak könnyebb toborzása, kisebb fluktuáció, az új generációk igényei, hatékonyság, pozitív dolgozói visszajelzések a kellemes, egyedi inspiráló munkakörnyezet miatt, a dolgozók komfortérzetének növelése. Az eredmények és visszajelzések alapján röviden megállapíthatjuk, tette hozzá Kalmár Zoltán, hogy az iroda a közösségé, vagyis a pályázók célja, hogy ők legyenek a közösség irodája.

wellbeing

A vezetőkről

Az IBM kutatása szerint a válaszadó cégvezetők szerint a legfontosabb vezetői tulajdonságok az együttműködés, a kommunikáció és a kreatív rugalmasság. Ennek megfelelően a megkérdezett cégvezetők folyamatosan keresik azokat a munkavállalókat, akik képesek „megújítani” önmagukat. Ezek a kollégák jól érzik magukat a nagy változási folyamatban, mert megtanulták, hogy a különféle helyzetekben egymás tapasztalatait felhasználva hogyan tudják eredményesen megoldani a feladataikat. Ezek a képességek szükségesek ahhoz, hogy a jelenlegi gazdasági környezetben megjelenő komplex problémákkal megbirkózzanak és megfeleljenek a folyamatos innovációs igénynek. Összegezve olyan környezetet kell teremteni, amely az újfajta hozzáállást, gondolkodást és magatartást támogatja.

KULTer.hu Hír

szerző: KULTer.hu Hír
honlap e-mail
A KULTer.hu rendelkezésére bocsátott és a szerkesztőség által továbbszerkesztett, vagy a szerkesztőség által összeállított sajtóanyagok és a szerkesztőségi hírek megjelenési formája.

KULTprogramok

<< 2019. dec. >>
hkscpsv
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

In Internet Explorer versions up to 8, things inside the canvas are inaccessible!

Archívum