KULTer.hu - A YouTube legyőzte a rádiót Magyarországon
81298
post-template-default,single,single-post,postid-81298,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded

A YouTube legyőzte a rádiót Magyarországon

Magyarországon idén először többen hallgattak a YouTube-on zenét, mint a rádióban – derül ki a ProArt – Szövetség a Szerzői Jogokért idei zeneipari jelentéséből, amelyet teljes egészében a közeljövőben hoznak nyilvánosságra.

Főleg a 18-29 éveseknél látványos az online zenék térnyerése: a fiatalok 80 százaléka már az interneten hallgatja kedvenceit, míg az 50 és 60 év közöttieknek már csak a 38 százaléka. Utóbbiak 84 százaléka elsősorban rádión hallgat zenét – közölte a ProArt pénteken.

Telefonon, CD-n vagy más adathordozókon tárolt zenéket ugyanakkor mindegyik vizsgált korosztály hasonló arányban hallgat. A 18 és 29 év közöttiek 46 százaléka választja a zenehallgatásnak ezt a hagyományosabb formáját, a 30 és 49 év közöttieknek a fele, míg az idősebbeknél ez az arány 58 százalék.

musict

Mint írták, a zeneipari jelentés előzetes eredményeiből is látszik, a magyar zenére jól látható igény van, és az embereknek az sem közömbös, milyen zene szól. A reprezentatív, magyar lakosság körében készült felmérés alapján amikor külföldi és magyar előadók közül kell választani, kétszer annyian voksolunk inkább a hazai zenére. A megkérdezettek fele szerint pedig az a lényeg, hogy jó legyen, amit hallgatnak, függetlenül annak nemzetiségétől.

A most nyilvánosságra hozott adatok szerint koncerten a lakosság 62 százaléka járt az elmúlt egy évben, ami kétszerese a 2013-as tanulmányban mért eredménynek. A felmérés a hagyományos értelemben vett koncertek mellett a falunapokat, a gasztrofesztiválokat is vizsgálta, de a bisztrókban vagy a színházakban hallható élőzene is beleszámított az eredménybe.

A zeneipari jelentés megállapítja, hogy a 18-60 éves lakosság 71 százaléka énekelt, majdnem ötöde pedig zenélt hangszeren az elmúlt egy évben. Bár ezek az értékek egyelőre nem összehasonlíthatóak az európai átlaggal, a három évvel ezelőtti adatokhoz képest növekedett a magyarok zenével kapcsolatos aktivitása.

ytrr

„A friss kutatás eredményei nagyban eltérnek a témában eddig rendelkezésre álló Eurobarometer adataitól. A mostani felmérés internetes lekérdezésre épült, míg az európai felmérés személyes interjúkra. Míg az Eurobarometer az éneklésre kulturális tevékenységként utalt, a magyar kérdőív tágabban értelmezte” – idézte a közlemény különbségek okairól Horváth Pétert, a ProArt egyesület igazgatóját.

A szakértő hozzátette: az idei kutatás eredményei kedvezőbb képet festenek a magyar zenefogyasztási szokásokról, mint az európai felmérés, itthon jóval nagyobb számokat mértek az élőzene-fogyasztásban és magában a zenélésben is.

A tanulmányt a ProArt megbízásából a Hétfa Kutatóintézet és Elemzőközpont készíti.

Forrás: MTI

KULTer.hu Hír

szerző: KULTer.hu Hír
honlap e-mail
A KULTer.hu rendelkezésére bocsátott és a szerkesztőség által továbbszerkesztett, vagy a szerkesztőség által összeállított sajtóanyagok és a szerkesztőségi hírek megjelenési formája.

KULTprogramok

<< 2019. Sze. >>
hkscpsv
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Események

In Internet Explorer versions up to 8, things inside the canvas are inaccessible!

Archívum