KULTer.hu - Díjazott építészeti tündérmesék
86458
post-template-default,single,single-post,postid-86458,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded

Díjazott építészeti tündérmesék

Bejelentették a Fairy Tales építészeti verseny 2017-es győzteseit Washingtonban, amire képzőművészek, írók, illusztrátorok és építészek egyaránt pályázhattak. 

Képek és egy kapcsolódó elbeszélő szöveg elküldése volt a jelentkezés feltétele. A több mint 60 országból beérkezett ötletek kreatív vizuális tartalommal és megkapó novellákkal világítottak rá napjaink eseményeire, problémáira. A Blank Space, az AIAS (American Institute of Architecture Students) és a National Building Museum versenyén egy szakértőkből álló zsűri véleményezte a beérkezett építészeti tündérmeséket.

A negyedik alkalommal megrendezett eseményen a bírák az első három helyezetten kívül egy AIAS-győztest is kihirdettek, illetve tíz pályázót dicséretben részesítettek. „A versenyre benyújtott javaslatokban egész képzeletbeli világokat alkottak meg” – mondta Chase W. Rynd, a múzeum ügyvezető igazgatója, aki egyben zsűritag is. „Az idei győztesek pályamunkái között láthatunk utalást napjaink eseményeire, mindennapos tevékenységekre, emberi érzelmekre, olyan dolgokra, melyekhez mindannyian kötődni tudunk.”

lastdays

A világ legnagyobb építészeti versenyén korábban győzött munkákból rövidfilmek, képregények és kiállítások szoktak készülni, valószínűleg ez most sem lesz másképp. Az idén első helyen végzett ötlet a Last Day nevet viseli, amely Mykhailo Ponomarenko ukrán építész műve. Ez egy sci-fi mese, ahol a látszólag e világi tájak váratlan meglepetéseket rejtenek.

Első helyezett: Last Days – Mykhailo Ponomarenko

„A tájképek mindig arra inspirálnak, hogy valami furcsát, irreálisat és emberfelettit építsek bele. Valami megvalósíthatatlant, nem praktikusat, olyat, ami a természettel szemben helyezkedik el, de mégis vele egy síkon létezik. Ezek a szatirikus benyomások vezetnek a természettel kapcsolatos új ötletekhez és érzésekhez – mindezek hatására a néző jobban tudatába kerül annak, hogy milyen káros hatással vagyunk a környezetre. Úgynevezett lapos felületű lények vagyunk. Néha úgy érzem, sóvárgunk azután, hogy a bolygónk egészét burkolat fedje, hogy aztán az autók bárhol mehessenek, és az iparok tovább nőjenek. A Szaturnusz gyűrűje az én jelentésemben most a lapos felület iránti vágyat rejti, de sokkal költőibb, optimistább, barátságosabb módon.”

lastday1

Második helyezett: City Walkers – Terrence Hector

„Az ebben a történetben megjelenő város a civilizációnak és az urbanizációnak a felfedezése volt. Az emberiség kapcsolata a természeti és a biológiai rendszerekkel hosszabb ideig tart, mint maga az emberi élet. Azzal, hogy egy közelebbi időviszonyt állítok fel az emberi és a természeti időkeretekben, levezethetek egy új városi tipológiát, amely szintén egy példája a túlhasználatnak.”

citywalkers

Harmadik helyezett: Up Above Ariane Merle d’Aubigné és Jean Maleyrat

„Nagyon izgalmas, hogy a Blank Space versenyén lehetőségünk van újragondolni a tündérmesék világát. A rövid elbeszélés a csodálatos dolgokon keresztül vet egy pillantást a valóságra. Mi a természetfeletti és a valóság keverésével próbáltunk rávilágítani a kortárs ügyekre és aggályokra. A migráció, a vagyonosodás, a túlnépesedés, a terrorfenyegetettség és a környezetszennyezés mind olyan dolgok, melyek a mindennapjainkhoz tartoznak. Ezeket az ügyeket, illetve a művészet iránti szeretetünket érintettük egy költői mesén keresztül. A mi generációnk mindig a másholra vágyik, a mi másholunk játékszabályai megváltoztak.”

upabove

AIAS-díj: Playing House – Maria Syed and Adriana Davis

„A Playing House megtestesíti azt az ötletet, miszerint az építészet elsötétítheti a lakók személyiségét, hogy az építmények karaktere és stílusa diktálja a lakosság hangulatát. A kirívó textúrák és az otthonok disszonáns szögei adták az ötletet a történethez: az, hogy egyik szobából a másikba átmegyünk, drasztikus fizikai és lelki változásokat hoz magával. A rajzok – melyek a pályamunkák alapjai – a tervek építészeti megoldásaival foglalkoznak, az otthonok rendhagyó megjelenítésével, hogy nem mindennapi dolgok jöhessenek létre. Ez a cselekmény tükröződik a történetben, ahol egy szimpla szomszédi látogatásból valami különös alakul ki. A projekt két alkotója már az egyetemi évek alatt is közösen dolgozott, így az első nagyobb együttműködésüknél elválaszthatatlan partnerek voltak.”

playinghouse

Forrás: My Modern Met

KULTer.hu Hír

szerző: KULTer.hu Hír
honlap e-mail
A KULTer.hu rendelkezésére bocsátott és a szerkesztőség által továbbszerkesztett, vagy a szerkesztőség által összeállított sajtóanyagok és a szerkesztőségi hírek megjelenési formája.

KULTprogramok

<< 2017. nov. >>
hkscpsv
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Események

In Internet Explorer versions up to 8, things inside the canvas are inaccessible!

Archívum