KULTer.hu - Rákattansz a könyvekre
89724
post-template-default,single,single-post,postid-89724,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded

Rákattansz a könyvekre

Az olvasásnépszerűsítésnek számos formája létezik, ezek közül az egyik egy texasi könyvesbolt tevékenységéhez kötődik: az ott dolgozók a literature és a clickbait szavakat ötvözve megalkották a litbait kifejezést, amely a szenzációhajhászás egyes eszközeit használva igyekszik rabul ejteni a mit sem sejtő internetezőket.

A litbait jelmondata a You fell for the bait, now fall for the book, amelyet magyarul valahogy úgy mondhatnánk, hogy Ráharaptál a csalira, most rákattansz a könyvre. A The Wild Detectives könyvesbolt 2016 szeptemberében kezdte meg a kampánytevékenységét a nemzetközi olvass egy könyvet nap kapcsán.

A bolt a Medium sztorimegosztó portálra tölt fel rendszeresen bejegyzéseket, s a szóban forgó litbait anyagok is oda kerültek fel, onnan pedig tovább a Facebookra, hogy még több embert érhessenek el az olvasásra ösztönző csalik.

Egy rendkívüli téma, egy sejtelmes, érdeklődést felkeltő cím, egy látványos borítókép, ez minden, ami a clickbait létrejöttéhez szükséges. Habár az ilyen felütések gyakran hiteltelennek tűnő honlapokra irányítanak át, amelyek zavaróan felugró reklámablakokkal vannak tele, a texasi könyvesbolt megtalálta annak a módját, hogy javítson a jelenségre jellemző negatív vonásokon. A csalogató főcímeket arra használják a bolt bejegyzéseinél, hogy az embereket összekapcsolják a könyvek világával. A The Wild Detectives posztjainak címei tulajdonképpen egy-egy klasszikus irodalmi mű történetének rövid összefoglalói, fűszerezve modern kifejezésekkel.

A könyvesbolt Facebook-oldalán olyan gyanús posztok, címek kezdtek megjelenni tavaly ősszel, mint például az „Egy brit férfi meghalt egy rosszul sikerült selfie után” (Dorian Gray arcképe), és lássuk be, ezek valóban tipikus clickbait anyagoknak tűnnek. Kattintás után azonban nem egy megszokott sokkoló sztori tárul elénk, hanem egy olyan bejegyzés, amely rövid, a tartalmat leleplező bevezetés után egy-egy klasszikus, szerzői jogvédelem nélküli irodalmi művet foglal magába, annak teljes hosszában.

A The Wild Detectives egyébként egy reklámügynökséget kért fel a kampány megszervezésére. Persze, ez nem egy utolsó utáni próbálkozás volt arra, hogy az embereket olvasásra ösztönözzék, inkább csak olaj volt a tűzre – és egy jó marketingfogás –, hiszen rengetegen olvasnak rendszeresen, klasszikus és kortárs műveket egyaránt.

A kampányban szereplő művek a következők: Niccolò Machiavelli – A fejedelem, Nathaniel Hawthorne – A skarlát betű, Oscar Wilde – Dorian Gray arcképe, Bram Stoker – Drakula, Jonathan Swift – Gulliver utazásai, Mary Shelley – Frankenstein, William Shakespeare – Rómeó és Júlia, Robert Louis Stevenson –Dr. Jekyll és Mr. Hide különös esete, L. Frank Baum – Oz, a nagy varázsló, Rudyart Kipling – A dzsungel könyve

Forrás: My Modern Met, borítókép: Joseph Haubert

KULTer.hu Hír

szerző: KULTer.hu Hír
honlap e-mail
A KULTer.hu rendelkezésére bocsátott és a szerkesztőség által továbbszerkesztett, vagy a szerkesztőség által összeállított sajtóanyagok és a szerkesztőségi hírek megjelenési formája.

KULTprogramok

<< 2019. Már. >>
hkscpsv
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Események

In Internet Explorer versions up to 8, things inside the canvas are inaccessible!

Archívum