KULTer.hu - Porfergeteg és mosolytenger
102352
post-template-default,single,single-post,postid-102352,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded

Porfergeteg és mosolytenger

Sziget Fesztivál 2018, 5. és 6. nap

Az utolsó két nap felhozatala is legalább olyan erős volt, mint az első szakaszé, különösen a nagyszínpadon, ahol sikerült belőni a tökéletes egyensúlyt a popsztárok és az underground előadók között. Ezt a hétfői line-up bizonyította legjobban.

A meleg a délután elviselhetetlenné vált, mindenki árnyékos helyen gubbasztott valami hideg löttyel a kezében, és már szinte senkin sem volt póló. Ennek a problémának az orvosolására számos staffos és helper osztott vizet és slagozta a tömegeket a nagyszínpadnál, ahol négykor lépett fel a Milky Chance.

A német banda igazi örömzenéléssel nyitotta meg a hétfőt.

Többször is elmondták, sokáig úgy volt, hogy le kell majd fújniuk a fellépésüket, de mindannyiunk szerencséjére ez nem történt meg. A Stolen Dance című slágerük tökéletes reprezentációja a diszkográfiájuknak. Ezt a táncolós és könnyed hangzást kaptuk meg több ízben, szájharmonikaszólókkal megspékelve.

A német srácok után napjaink popszférájának egyik legalulértékeltebb női előadója, a szülinapos MØ lépett színpadra.

A dán énekesnő egyedi hangját először a Lean Onban, egy mindent elsöprő nyári slágerben mutatta meg. A Major Lazer-dal tökéletes mintadarabja MØ eklektikus stílusának és olyan műfajokba bele-bele kóstoló dalainak, mint például amilyen a Kamikaze, a Final Song vagy legújabb indie-pop mesterműve, a Sun in our eyes. Koncertjein rengeteg energiát, egyediséget, illetve karizmát visz az amúgy is furcsa számiba, amit élő banda játéka kísér.

Kedden érte el a nyári fesztiválok lépfenéje a Szigetet: a közelgő vihar szele Mad Max-filmekbe illő förgeteggé dagasztotta a rengeteg port, majd pedig öt óra magasságában lecsapott egy gyors zivatar formájában. De még ez sem lehetett akadály a nagyszínpadnak, mivel az utolsó napra az indie-rock kapta a főszerepet.

Ha a tavalyi, jubileumi, 25. fesztivál a hip-hop ünnepe volt, akkor idén az indie-rock és egyéb válfajaié a reflektorfény.

Esőkabátokban, kukászsákokban és fürdőruhákban ropta mindenki a Blossoms tankönyvekbe illő, már-már sztereotipikusnak is nevezhető, ám annál jobban élvezhető, könnyed játékára. A skacok meghozták a brit időjárást a fesztiválra, ami még fülledtebbé tette az amúgy is forró hangulatot.


A gitárközpontú, könnyed indie-ből a sokkal komorabb, melankolikusabb és effektekkel teletűzdelt hangzásba táncoltunk át az esőben a The War On Drugs fellépése által.

Jobb előzenekarokat nem is válogathattak volna össze az utolsó estére.

A 70-es évek hippikorszakának egy modernizált szeletébe kóstolhattunk bele kedden, aminek pszichedelikus dülöngélés és önfeledt, sokszor seggre esésekbe torkolló esőtánc íze volt. Napszúrástól kába és nyári záportól vacogó bódulatban készült mindenki a fesztivál utolsó nagy koncertjére.

A kezdésre már elállt az eső és mindenki tűkön ülve, állva és lökdösődve várta az indie-reneszánsz elindítóit.

Az Arctic Monkeys szinte minden szempontból sokat változott az első lemeze óta, és ez igencsak érződött a koncerten is. Egy nagyon lassú tempójú, szomorkás, letargikus és sokszor félálomba ringató műsort hallgathattunk végig. Ez nem azt jelenti, hogy rosszul játszottak volna a srácok, épp ellenkezőleg: nagyon jól hangzó, precíz és érdekes szettet hoztak el nekünk, olyan klasszikusokkal teletűzdelve, mint a Knee Socks vagy az Arabella. Viszont az egész koncert alatt távolságtartást és ridegséget éreztem, ami a kevés közönséginterakciónak, a rengeteg fárasztó, végtelennek tűnő jammingnek és a szólóknak volt köszönhető. Utóbbi gyakran megölte a koncert lendületét. Egy füstös klubban vagy az A38 színpadon sokkal jobb helyen lett volna ez a szett, mint a nagyszínpadon. Azonban egy cseppet sem kellett aggódni, mert akinek még benne maradt a boogie a lábában, az hajnalig rophatta a Tesco Disco Monkeys afterpartyján.

Sziget Fesztivál, 5. és 6. nap, Budapest, 2018. augusztus 13-14.

A fotók forrása a Rockstar Photographers.

Bogdán Erik

szerző: Bogdán Erik
honlap e-mail
Bogdán Erik 1994-ben született Kaposváron. 2015-ben végzett a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának Kommunikáció és Médiatudomány szakán. Jelenleg ugyanitt folytatja tanulmányait a kar mesterképzésén. Elsősorban a popkultúra és a „nerdkultúra” foglalkoztatja.

KULTprogramok

<< 2018. nov. >>
hkscpsv
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Események

In Internet Explorer versions up to 8, things inside the canvas are inaccessible!

Archívum