KULTer.hu - „Megmondták, hogy nem lesz egy leányálom”
99486
post-template-default,single,single-post,postid-99486,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded

„Megmondták, hogy nem lesz egy leányálom”

Norbi Ramone, az Atomic Playboyz frontembere mesélt a dalairól

„Rock! Shock! Pop!” – így jellemzi magát az Atomic Playboyz, amelynek tagjai az X-Faktorban tűntek fel, azóta pedig számos koncerten láthattuk őket. A Steve Stevens-lemez után elkeresztelt zenekar kétségkívül hiánypótló a hazai rockszíntéren: glamrock hangzásukkal újraélesztették a Mötley Crüe-féle bőrgatyás, szemfestékes életérzést, és bebizonyították, hogy itthon éppen úgy van ennek létjogosultsága, mint a ’80-as évek Amerikájában. A zenekar áprilisban mutatta be első nagylemezét Searchin’ For Gods, Livin’ Like Dogs címen, Norbi Ramone frontember pedig minden egyes dalról részletesen mesélt nekünk.

My Own Rules 

A My own rules kiállásában hangzik el a sor, ami egyben a lemez címét is adta: „Searching for gods, living like dogs”. Ez írja le a társadalom életét és egyben a miénket is, hiszen bármennyit is látunk a világból, ugyanúgy meg kell küzdenünk a valósággal minden nap. Emellett utal a globális képmutatásra: a vallások és azok értékrendjei mögé bújnak olyan emberek, akik azzal nem is tudnak azonosulni, közben ők próbálnak neked lapot osztani. És közben lehet pont ő csalja a feleségét, mindene a pénzhajhászás, hazugságok hálójában él. Egy szóval nem boldog. Mi igenis elköltöttük a pénzünket rock ‘n’ rollra, lyukas cipőkben járunk, de az értékrendünk a helyén, és a saját szabályaink szerint feljutunk a csúcsra.

Lifestyle

Egy régi kapcsolatom és a szakítás utáni eltévedéseim ihlették a dalt. Leírja mennyire odáig és vissza vagy, amikor megismersz valakit. Úgy érzed, semmi másra nincs szükséged, és többé soha nem térnél haza. De fordul a kocka, a sok bulizás és idő elteltével már nem olyan a viszonyotok. Elszakadt valami, már nem őt, hanem saját magadat keresed. Nincs kiút, nincs megoldás a mindig váltakozó hideg-melegre. A refrén pedig egy beolvasás, miszerint én sosem fogok változtatni az életstílusomon, mert az egóm az erősebb. A jövendőbeli partnereim ne mutassanak felém szeretetet, fókuszáljanak inkább a szexre. Le kell nyelniük, hogy nem változom. Valahol persze ez egy őszinte önmarcangolás is. Jó volt kiírni magamból, lezárult egy korszak, és már sokkal előrébb jutottam magamban. Legalábbis remélem.

Bitch I Love You

Ez egy nagy kedvencem, mert nem kellett sokat gondolkoznom, hogy megnyerő szöveget alkossak, tudtam hogy mindenképp telitalálat lesz. A 22 éves szőke hajú, bőrkabátos, tornacipős, alkoholmámoros fazon sétál az utcán és találkozik egy gyönyörű hölggyel. Hosszasan beszélgetnek pár cigaretta mellett. A lány óva inti a srácot, hogy inkább menjen, mielőtt baj lesz, ugyanis prosti. Ezt hihetetlen módon akkor egyáltalán nem lehetett leszűrni, se a helyszín, se a kosztüm nem árulkodott a hivatásáról. Hirtelen megint nagyon magányos voltam, hiszen egy nagyon vonzó, okos és szép lelkű nőt hagytam ott, aki ebben a romlott világban valakinek a szolgája. A dal hozzá szól: rá lenne a legnagyobb szükségem, vigyen haza, etessen meg, és örökké mossa a gatyáimat. (Ez a rész mindig megnevettet.)

Girls In Love

Ez a dal kétszer szerepel a lemezen. Úgy megszerettük a melódiáit, hogy mindenképp kellett egy keserűbb, szenvedőbb ízű akusztikus felvétel is. Lehoztam a próbaterembe az első verze szövegét, amire Dan pont ugyanolyan zenét alkotott, mint amit megálmodtam, szóval kb. 10 perc alatt össze is raktunk. Egyébként szinte minden dal így készült 1-2 kivételtől eltekintve. Mondhatnám, hogy a Girls In Love egy tipikus szerelmes dal, de mégse. Arról az érzésről szól, amikor már betelt a pohár, torkig vagy a témával és a sok nő drámáival. Hogy mindig csak a megváltoztatni próbáló főnöknőkkel találod szembe magad. Nem is tudják, mit akarnak, te pedig ezt már nem keresed. De persze a csapból is az folyik és minden rádión azt hallod, hogy szerettelek, elhagytál, most bosszút állok, én vagyok a kemény, erős, független nő. Ismerek ilyet, de ők valójában nem ilyenek. Nekik nem pár buta szó kell vagy egy éjszaka. De persze imádjuk a lányokat és valami krach úgyis mindig beüt az életben, szóval „shit always happens but the girls in love”.

Dopehead

Ezt a remekművet a Lifestyle testvérének is hívhatjuk. Egy nagyon hosszú kínlódós korszak lezárása, egy dilemma, amitől meg akartam szabadulni. A párkapcsolatot, azt az elhagyhatatlan nőt a drogfüggőséggel hasonlítja össze. Tudod, hogy tönkretesz, de szereted. Nem akarsz maradni, de elhagyni sem tudod. Másfelé kacsingatsz, de persze ez sem megoldás. Egyszerűen szabad akarsz lenni, és közben úgy érzed, neked már nincsenek jó kilátásaid az életben. Bármi és bárki után odaugranál, hogy mentőövet kaphass. Éppen ezért ezt is teszed, mindenki egy potenciális jelölt, akit csak látsz. Aztán minden reggel arra ébredsz, hogy csak egy újabb ember fekszik melletted, akit megbántottál, te pedig beleőrülsz a múltról való gondolkodásba. Hatalmas lejtőn zuhansz, ha magasra másztál.

Totally Fucked

Teljesen el van baszva. Mindenki választ egy utat magának. Vagy úgy dobja a gép, hogy valaki csóró lesz, mint mi, és így kell boldogulnia, vagy éppen dúsgazdag, és mégse találja az élet értelmét. De az tuti, hogy ugyanúgy bevégezzük, én nem akarom azzal tölteni az időt, hogy szétdolgozom magam és a rendszernek élek. Így semmit se hoznék létre, csak más házát építeném. Más emberek drága autóira keresném meg a pénzt. Szerintem igenis van választás. Itt ez a játszótér. Akármit elérhettek, csak szívben legyetek erősek. Mindig a jó energia, a szeretet visz előre. A fényhez sötétség is kell, és mi jelenleg ott bolyongunk jobbra-balra. De nem fog legyőzni a hely, ahova születtünk, ezt megígérjük! „Nem te vagy antiszociális, hanem a rendszer anti-te” (és ez nem egy koszos cipős punk üzenet). A refrén hirdeti, hogy az élet csak egy show és te alakítod. Isten pedig nem egy szakállas forma, akit mindig máshol kéne keresned. Előbb magunkba kell nézni. Séta a vízen és ugyanabból borcsinálás? Hát ez az, ami pont, hogy nem lényeg.

Frontline

A legönzőbb, leghedonistább dal az albumon. Néha ilyen is kell. Nem mondom hogy büszke vagyok rá, de mi legalább a valóságról írunk, és nem arról, amit hallani akar valaki. Ez az egész albumra igaz. A Frontline egy történet arról, amikor az e-mailekben hazudozó csajok eljönnek a koncertedre és a pozíciód miatt te vagy számukra a férjjelölt. A remegő lábaik úgy fognak kinyílni, mint az ajkaik egy csókra. Szeretők körülöttük, hazugság mindenhol, játszmák, taktikázás, de én vagyok az egyetlen, aki így viselkedett velük amit nem tudnak hova tenni, bárhova mennek.

Everywhere’s Good But Nowhere

Mindenhol jó, de legjobb sehol. Igazi rock ‘n’ roll szám. Semmi extra mondanivalója nincs azon kívül, hogy miként is zajlik az életünk. Akárhányszor kiábrándulsz vagy falakba ütközöl, te újra fejjel mész a falnak még ötödször is, míg aztán át nem töröd azt. Soha sehol nem lesz az a kánaán, amit vártál, de attól még csinálod! A pillanat, amit a színpadon töltünk el, csak a miénk, de másnap már senkit sem érdeklünk. Eljön a hajnal és mi újra el vagyunk veszve, majd talpra állunk. Mondták, hogy nem lesz egy leányálom.

The Curse In Me

Rengeteg tapasztalat kellett ahhoz, hogy ez a dal elkészülhessen, különben ment volna a levesbe. Utólag nagyon örülök, hogy ez nem így történt. Tehát miről is szól? Bárhová is megyek, nem enged el az átok, ami rajtam ül. Minden ember életútját végigkövetik a saját tudatalattija, az érzései és az azokból fakadó reakciói, döntései. Először ott vannak a gyerekkorodban kapott pofonok: ha sokat hagytak egyedül, ha nem figyeltek rád igazán, ha nélkülöznöd kellett, vagy akár még kegyetlenebbül bántak veled. Majd a következő szint, ahogy megismerted az első, számodra fontos embereket, a barátnődet. Ahol te voltál a légy és ő a ragasztó. A konklúzió tehát, hogy ki kell tartanod, és nem sírhatsz, nem kereshetsz kifogásokat. Nem kapaszkodhatsz a fájdalmaidba, akármilyen meghatározóak is azok, vagy véged van. Innen jönnek a fiatalkori halálok, a merényletek és az összes tragédia. Nem könnyű az élet, de ha még nehezebbé teszed, akkor saját magad ellensége vagy. Senki sincs rajtad kívül a fejedben, hogy döntsön. A szám vége azokra is rápirít, akik mindig a csodát várják és mások pénzére vagy életkörülményeire irigykednek. A fájdalmat saját magadnak okozod azzal, hogy ragaszkodsz egy élethez, ami nem lehet a tiéd! Légy szabad! Hagyd el a komfortzónád és a megszokásaid, amikbe kapaszkodsz!

Norbi Ramone

szerző: Norbi Ramone
honlap e-mail
Norbi Ramone a négytagú Atomic Playboyz sleaze, rock 'n' roll zenekar énekese és dalszövegírója. A 2015-ben megjelent Shock Your Gen demójuk után adták ki 2018-ban első nagylemezüket Searchin' For Gods, Livin' Like Dogs címmel.

KULTprogramok

<< 2018. dec. >>
hkscpsv
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Események

In Internet Explorer versions up to 8, things inside the canvas are inaccessible!

Archívum