KULTer.hu - Fenntartható magyar dizájnstand Párizsban
118245
post-template-default,single,single-post,postid-118245,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded

Fenntartható magyar dizájnstand Párizsban

Párizsban zajlik január 17. és 21. között az egyik legnagyobb nemzetközi lakberendezési és belsőépítészeti dizájnvásár, a Maison et Objet, amelyen a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) koordinálásában tizenegy magyar tervező képviseli Magyarországot.

A Maison et Objet vásáron csaknem 50 ország tervezői mutatkoznak be. A francia vásáron az építész, belsőépítész, formatervező és műértő közönség megismerheti a legújabb bútor-, világítás- és textiltrendeket.

11 magyar márka vesz részt egy formabontó installáció keretében, amely a 2019-es Londoni Dizájnvásárra készült, ám a környezettudatosság jegyében újból felhasználják.

Az installáció alapötletét is a környezettudatosság és célszerűség inspirálta. A letisztult kiállítói térnek köszönhetően a tervezőknek lehetőségük nyílt komplex megoldások használatára.

A dizájn kialakítása során feltétel volt a lehető legkevesebb anyag és energia felhasználása, valamint az, hogy újrahasznosítható legyen a végeredmény.

„Nagy öröm számunkra, hogy egy újabb nemzetközi dizájnvásáron mutathatjuk be a magyar installációt. A párizsi eseményen résztvevő márkák már korábban bizonyítottak a londoni dizájnhéten, ahol abszolút pozitív fogadtatásban részesültek.” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője.

A párizsi rendezvényen részt vevő tervezők és márkák:

  1. Regős Anna
  2. Viaplant
  3. POSITION Collective
  4. LumoConcept
  5. Planbureau
  6. Plydesign
  7. KOMONKA
  8. Nieto Light
  9. SOCOWOO
  10. BEWEQ
  11. Danubo

A márkák kiválasztásakor kiemelkedően fontos volt, hogy a dizájnerek gondolkodásában megjelenjen a fenntarthatóság és a tudatos tervezői magatartás.

A standon megtalálhatóak egyszerre tradicionális, mégis kortárs textilek és kerámiatermékek, lámpák, valamint a növényeket egyedi módon felhasználó bútorok is.

Figyelembe véve a legjobb nemzetközi gyakorlatokat, a MDDÜ a magyar dizájnmárkák nemzetközi promotálását egy egységes, Budapest-fókuszú, erős ernyőmárka alatt valósítja meg. A Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges hazai tervezők saját márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által kapjanak nagyobb figyelmet a nemzetközi megjelenések alkalmával.

Forrás: MTI, borítófotó: a KOMONKA egyik korróziós textile a Rácz fürdőben

KULTer.hu Hír

szerző: KULTer.hu Hír
honlap e-mail
A KULTer.hu rendelkezésére bocsátott és a szerkesztőség által továbbszerkesztett, vagy a szerkesztőség által összeállított sajtóanyagok és a szerkesztőségi hírek megjelenési formája.

KULTprogramok

<< 2020. máj. >>
hkscpsv
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Események

In Internet Explorer versions up to 8, things inside the canvas are inaccessible!

Archívum