KULTer.hu - A leállás mint mentőöv
122060
post-template-default,single,single-post,postid-122060,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded

A leállás mint mentőöv

Interjú Henri Gonzóval, a Fran Palermo frontemberével

Henri Gonzalez a Fran Palermo frontembere, aki nemrég felkerült a Forbes „30 sikeres magyar 30 alatt” elnevezésű, igen nívós listájára is. Zenekarának új lemeze, a Crocodile Juice Bar nagy sikert aratott zenei berkekben, mi is nagyon szerettük. Többek között az album munkálatairól, az inspirációkról és persze a karantén adta kihívásokról és lehetőségekről beszélgettünk a kubai származású énekessel – a járványhelyzet miatt e-mailben.

KULTer.hu: Hogyan viseled a bezártságot? Sok zenész koncertek híján zenét ír. Ezzel te is így vagy mostanában? 

Ezelőtt is, ez alatt is és majd utána is zenét fogok írni. Most egy filmzenét fejeztem be, ami decemberben jelenik meg elvileg. 

KULTer.hu: Mit gondolsz, nem lesz ősszel egy óriási túlkínálat új albumokból? Csorba Lóci a Lóci Játsszikból például úgy fogalmazott, hogy ősszel lesz a nagy AL-BOOM!

Remélem, hogy csak jó zenéből lesz, és csak annyi, amennyi kell. Biztos sokan próbálják majd megülni ezt a sztorit.

Méltó továbblépés lenne, ha ezután mondjuk nyomna egy koncertet az Oasis vagy a Zeppelin.

De attól tartok, hogy rengeteg pocsék zene is lesz majd.

KULTer.hu: Hogyan nehezítette meg a Crocodile Juice Bar utómunkálatait a vírushelyzet?

Sehogy. Megkönnyítette. Időt kaptam, hogy nyugodtan befejezzem.

Ilyenkor óriási a nyomás, mint egy diplomavizsgán, de most az, hogy minden leállt, egy mentőöv volt nekem.

Otthon dolgoztam az utómunkán és Zwickl Ábel barátomnál mixeltem. Ő volt körülbelül az egyetlen ember, akihez kimozdultam március-áprilisban. 

KULTer.hu: A lemezt hallgatva az jutott eszembe, hogy ez talán félig a saját projekted, félig pedig zenekari. Ezzel mennyire értesz egyet? 

Ez nagyjából így is van.

A zeneszerzést mindig is szerettem egyedül csinálni, ez valahogy intim dolog nekem,

de most szervezünk a srácokkal egy jamtábort. Elvonulunk együtt vidékre, és csak jammelünk. Sosem volt ilyesmire időnk. Remélhetőleg születnek majd bombajó ötletek. 

KULTer.hu: A saját stúdiódban összehozott, kísérletezőbb dalokat és a londoni stúdióban felvett zenekaros számokat hogyan gyúrtátok össze? Mennyire válik külön hangzásban és felvételi metodikában a két stúdióhelyszín? 

Az A-Aha Londonban készült, de mi kevertük a Zwickllel Ábellel. A Jeopardy otthon készült a nappalimban. A keverés lesz a titok. Nagyon sokat tanultunk és fejlődtünk az elmúlt pár évben ilyen téren.

KULTer.hu: Mik voltak a legfőbb inspirációid a lemez hangzásához?

Talán a filmek inspirálnak a legjobban, de könyvek is, például Julio Cortazar írásai.

KULTer.hu: A szövegekkel vagy a zenével dolgoztál többet ezen a lemezen?

Mindennel sokat dolgoztam, néhány szöveg percek alatt íródott, némelyik pedig sehogy sem akart összeállni. A hangszeres rész nem volt rövid folyamat.

A Chillyt például egyszer teljesen elölről kezdtem.

KULTer.hu: A single-ök, a FOMO-s dalok és a lemez előtt alig egy hónappal megjelent EP tudatos lépés volt, vagy csak egyszerűen nem bírtatok tovább várni a dalok kiadásával? 

Tudatos volt. Nem véletlen. Tudtam, hogy csúszunk a megjelenéssel, de gondoltam, addig kihozunk néhány dalt.

KULTer.hu: Az Under The Knife eredetileg is a lemezre került volna, vagy a Dalfutár alatt ihletett meg a dallama?

Igen. Azt magamnak írtam, de

amikor a Dalfutár megkeresett, azt mondták, küldhetek olyan ötletet is, ami már megvan, csak nem használtam még fel.

Félkész volt, amikor elküldtem. Vicces volt hallgatni, hogy milyen irányt vesz, miközben a fejemben megvolt az én verzióm.

KULTer.hu: A Demons On The Beach című kislemez már jó régen jelent meg. Miért döntöttél úgy, hogy újraveszed a lemezre?

Azt éreztem, hogy így jobban beleillik a lemez összképébe.

KULTer.hu: Sok koncerten teszteltétek a dalokat, a vírus miatt most mégsem tudtátok bemutatni őket. Mik a jövőbeli tervek ezekben a tervezhetetlen időkben?

Forgatunk! Sok videóanyag fog megjelenni. Akusztikus klipek csodálatos helyszíneken és rendes videoklipek is.

A lemezbemutató dátuma szeptember 11.,

de bízunk benne, hogy az augusztusi koncertjeink már meg lesznek tartva. Egy biztos, a lemezbemutatónkra megjelenik egy B-side, és az album kijön bakeliten is.

A fotókat Gaál Dániel készítette.

Paulusz Kristóf

szerző: Paulusz Kristóf
honlap e-mail
Paulusz Kristóf 1995-ben született Budapesten. Az ELTE-n végzett média és film szakon. Mindene a zene és a filmművészet. Lemezgyűjteménye régi és új darabjairól is szívesen ír, négy éves kora óta jár koncertekre.

KULTprogramok

<< 2020. Júl. >>
hkscpsv
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Események

In Internet Explorer versions up to 8, things inside the canvas are inaccessible!

Archívum